Totaal aantal pageviews

17 apr 2006

Eylenbosch, Albertine (1949-)


Opmerking Albertine:
Het is een oud werk ontstaan omstreeks 1979 na mijn eerste reis naar Egypte in 1977, waar ik toen de vloek van de farao had ondervonden na in de piramide van Gizeh te zijn geweest. Ongeveer twee jaar heeft de verwerkingstijd geduurd en daarna volgde mijn Egyptische periode in de ban van piramides, farao’s, mummies, schijndeuren en de dodencultus. De titel is: Ik loop op mijn benen, ik vaar over de hemelwateren die een kring vormen (uit het Egyptisch dodenboek).





Albertine Eylenbosch (Mechelen 13 oktober 1949 – ) :
Figuratieve schilderes, tekenares en grafica. Opleiding aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten te Mechelen (tekenen, schilderen, etsen bij Frans Van den Brande, Leo Bosselaers, Gilbert Van Hool, René Smits, Geert Reusens) en aan de Koninklijke Academie en het Nationaal Hoger Instituut Antwerpen (grafiek, Jozef Van Ruyssevelt). Vrij medewerkster C.I.D.A.R. Centrum Voor Interdisciplinair Antropologisch Research Antwerpen / Leuven, onder de leiding van Prof. Dr. R. Dellaert, van 1973 tot 1979. Lerares Koninklijke Academie Mechelen en Gemeentelijk Atelier Plastische Kunsten Hove. Start als eerste in België met een atelier elektrisch etsen en milieuvriendelijke grafische technieken te Hove in 1999. Start als eerste met een atelier computerkunst en multimedia aan de Academie te Mechelen. ICT-coördinator aan de Academie te Mechelen. Talrijke tentoonstellingen en onderscheidingen in binnen- en buitenland. Reist als inspiratiebron voor werken naar Egypte, de Franse Antillen, Ivoorkust, Thailand, Cambodja, Venezuela, de Seychellen, La Réunion. 

1 opmerking:

  1. Anoniem9:20 a.m.

    Smaakvol en nuttig, maar de afbeelding is van een oud werk uit de beginperiode.

    eylenbosch@scarlet.be

    BeantwoordenVerwijderen